pondělí 13. srpna 2012

Vandr po Vysočině 1994

  „Vítku, Vítku?“ „Co je?“ „Máš nohy ve vodě, posuň se“ „Když já nemůžu až nahoru, já tady mám jezero“
  „Touhle šiškou nasměruju vodu sem a touhle sem a tady to přehradím kamenem.“ „Seš blázen, dyť to teď teče na mě!“ „ Chacha!... No jó,tak já to zase dám na původní místo…“
  „Pekárníku?“ „Co je?“  Máš nohy venku a mokrej spacák, vylez vejš a vytáhni si karimatku!“  „ To nejde, já tady mám potok a von tady teče..“
  „ Půjčil jsem Pupčovi celtu a vzal jsem si od Jeníka igelitku, tu si natáhnu na nohy. Spala´s někdy s nohama v igelitce?“

To bylo v srpnu 1994. 
Šli jsme z Kameniček k prameni Chrudimky, pak  přes Svratouch na 9 skal ( u Vysoké studně 1. noc), přes Fryšavu do Tří studní (- 2. noc)  do  Nového Města na Moravě (navštívili jsme muzeum) a Studnic,  Koníkovickým polesím do Odrance (3. noc), Bohdalce a Sněžného. Tam jsme počkali na autobus, protože hustě pršelo a svezli jsme se do Mílov (4. noc). V lese  jsme našli místo k dalšímu přespání, pod hrázkou kamenité cesty jsme natáhli přístřešky z igelitů. Pořád pršelo. Nejdřív na té cestě, kde tekla voda, udělali kluci ohýnek a  vařili smaženici z hub, co jsme ráno, ještě než začalo pršet, našli – a byla moc dobrá. Mysleli jsme si, že budeme na noc dobře chráněni, ale pršelo a lilo tolik, že voda po hrázce stékala přímo na nás. Každý z nás chránil svoje místo ohrnutým igelitem pod sebou a snažil se regulací potůčků a stružek vyhnout se namočení – ale tím směroval proudy na jiného z nás. Už večer jsme byli tak mokří, že jsme chtěli odjet další den domů a taky nám ráno – za stálého deště - nic jiného nezbylo.  Děti neztratily náladu, zpívaly si  a vtipkovaly: „Jeníku, jaké bude počasí?“ „ Bude pršet“. „Jeníku, a jak bude potom?“ „Bude sněžit!“ (Jeník vždy s širokým úsměvem.) Asi jen já jsem se od večera děsila, jak to dopadne. Nojo, už jsem taková, že mám o ně pořád strach.  Ale dopadlo to dobře. Stihli jsme autobus a pak další spoje a brzy jsme byli doma a hlavně v suchu.

1 komentář:

  1. Bylo to velké dobrodružství. Vzpomínám na ten vandr vždy když musíme tábořit někde v dešti...

    OdpovědětVymazat