neděle 22. května 2016

Můj strom podle keltského horoskopu


Zadání: Napiš vyprávění o stromu, který je podle keltského horoskopu tvým stromem. Zkus posoudit, jestli se sobě podobáte a v čem.
Mým stromem je jabloň.
Měla jsem strach ze srovnání se stromem tak užitečným. Připadá mi troufalé, porovnávat se s jabloní. Ale přišla jsem aspoň na to, z čeho mám ten pocit.
Jabloň je strom strašně nesvobodný. Nemůže si vybrat, ani kde chce růst, jak bude vypadat, jaké bude mít plody, ani to, jak dlouho je bude mít u sebe.
Viděla jsem jabloně čtvrt- i polokmeny, vysoké, statné, i malé, nedorostlé jablůňky, jabloně, pěstované „naplocho“, některé ještě teď obsypané plody a další, pečlivě otrhané majitelem.
Jabloň, skloněnou jako stařenka, na kterou děti bez problémů vylezou a ona se nebrání, jen občas pod velkou váhou některého z nich praskne větev jako člověku nerv.
Jabloň, rostoucí u cesty a nabízející okolojdoucím osvěžení duše i těla v době květu i v době plodů a stín v letním vedru – a to vše jen tak, proto, že to chce dát.
Když jabloni otrhají plody, je smutná. Co nejdéle si chrání ten, na který zapomněli. Je jediný, který jí zůstal – ostatní posloužily jiným.
A když spadne i ten, co jiného jí zbyde? Začne sbírat síly k novému jaru, k novému květu, k nové generaci plodů.
I když jsou její zkušenosti trpké, vždy začne znovu – dokud má vůli svou sílu vehnat do těl a hlav svých dětí.
Po celou dobu doufá, že se najde takové jablko, které nepadne daleko od stromu a které potom nikdo neodnese do výkupu.
Já vím, že možnost, že se to stane, je minimální, ale každá ta jabloň na to myslí.

9. 12. 1995 Ježkovka SETKÁNÍ S JÓGOU
/Tohle foto krásného jabloňového kmenu je z netu/
dřevo_jabloň.jpg

Žádné komentáře:

Okomentovat