neděle 19. května 2013

Citát

Mám moc ráda knížku Pan Kaplan má třídu stále rád od Leo Rostena často si v ní čtu. Tohle vyznání pana Kaplana jakoby mi tryskalo z duše:

Moje houby sou šecky mošny důry. Lesni důry, loučni důry, horsky důry, prostě cik cak do číroty. Jak  míle je venku teple a slůněčko …
Ta oplocha! To slůničko! Ten úblněk! Ty souchvostí!
Ty opláčky! Ten čistej stuch do plíců! Ty pažidy pod nohama!
Ty cvrky nepeskýho ptákovstva a šmeláci a kobylinky, to šecko sou zásraky číroty.
A fážíme to, my lictvo? Víme to ušít? Cha? Né!
Kolik vás měskejch lidů vidělo vyházet slunce počirým nebem? Kolik vás dítků číroty vonělo do nosu tráfu, skapanou od rosy?
Tamyjapanóve! Sítili vy někdy šici korporátně nebo jednoplivně, sítili vy ve vašem nitru ty stromy, ty ptáčky spíváčky, ty tráfy, ty šeky?
Já je míluju! Já míluju čistej pozoun. Já míluju všeholení ptáčků. A dyš ti ptáčkové ššševeholejou, tak je mátinka čírota – jak se žiká – krása nevítaná!

Žádné komentáře:

Okomentovat